Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

Otevřít navigaci

Ateliér Audiovizuální tvorba

O ateliéru Audiovize

Film je náš život

Ateliér Audiovizuální tvorba je jedním z mála univerzitních pracovišť, které nabízí komplexní vzdělání v oborech zaměřených na tvorbu audiovizuálních děl – krátkometrážních i celovečerních filmů, reklamních a propagačních snímků či autorských děl. Výuka v ateliéru Audiovize se zaměřuje zejména na moderní postupy, přičemž studenty připravuje do praxe v profesionální oblasti audiovizuální komunikace, tj. v hrané, dokumentární, filmové, televizní a reklamní tvorbě, produkci a postprodukci.

Studenti programu Teorie a praxe audiovizuální tvorby v průběhu svého studia zaměřují na jednu ze šesti specializací – Režie a scenáristika, Produkce, Kamera, Střihová skladba, Zvuková skladba a Vizuální efekty (VFX). Standardní délka studia Audiovize je na bakalářském stupni 3 roky, pokračující magisterský stupeň 2 roky.

V průběhu studia se studenti orientují na praktickou výrobu filmů a cvičení, a také na teoretické základy v oblasti audiovizuální kultury, estetiky nebo dějin kinematografie. Důraz je kladen na mezioborovou spolupráci a komplexní rozvoj dovedností a znalostí s interdisciplinárním přesahem. Provázanost s praxí je upevňována povinnými pracovními stážemi (IS Produkce, ČT, Bumerang, Kouzelná, Filmfest Zlín a další).
Sledujte dění na ateliéru Audiovize na našem Facebooku.

V každém semestru probíhá množství nejrůznějších workshopů s profesionály:

Zahraniční experti:
  • 2020 – květen – Raphaël O’Byrne (Francie) – Director of Photography, one Profession But Multiple Activities
  • 2019 – listopad – Linda Aronson (Austrálie) – Creativity Under Pressure + Parallel Narrative – Introduction
  • 2019 – květen – týdenní workshop Eric Castanet (Francie)
  • 2018 – 2020 – Jednodenní workshopy – Slovensko: Miro Remo, Peter Bebjak, Tereza Nvotová, Marek Kuboš
Profesionálové z ČR:

2024

  • Ivo Bystřičan – Filmový reflektor souvislostí
  • Helena Třeštíková – Časosběrný dokumentární film
  • Tomasz Wiński & Tereza Wiński – Jak se z autora stane producent?

2023

  • Katarína Tomková – Jak správně prezentovat svůj projekt?

2020

  • Štěpán Hulík – Metody filmové narace
  • Jiří Kačírek – První a poslední pomoc režie
  • Helena Bendová – Systém udělování podpory ve Státním fondu kinematografie
  • Helena Bendová – Práce s kamerou v počítačových hrách
  • Václav Kadrnka – Herecký projev v audiovizuálním díle
  • Veronika Kührová – PITCH IT! Jak správně prezentovat svůj projekt
  • Jiří Kosorinský – Kaskadéři v praxi
  • Martin Kotík – Význam animatiku a testovací projekce
  • Tomáš Zlámal – Zvuk ve videohrách
  • Michal Böhm – Montáž Nicolase Roega
  • Břetislav Rychlík – práce s herci
  • Marcel Legindi – Adobe After Effects pro střihače

2019

  • Veronika Slámová – Televizní formáty pohledem manažerky ČT
  • Přemysl Martinek – Filmová distribuce
  • Bohdan Karásek – Cesta k celovečernímu debutu Případová studie filmu Karel, já a ty
  • Jakub Felcman – Dramaturgie v současném českém filmu na případové studii filmu Tiché doteky
  • Petr Pekař – Herní průmysl a cutscény
  • Tereza Kovářová – Filmový skript
  • Ivan Ostrochovský – Práce s hercem
  • Jakub Felcman – režisér dokumentu Jaroslav Kučera Zblízka (projekce a Q&A)
  • Palo Kadlečík, Martin Šenc – režiséři dokumentu Niečo naviac (projekce a Q&A)
  • Jiří Kosorinský – Kaskadérství ve filmu
  • Jan Bušta, Libor Alexa, Jiří Kunst – Umění traileru
  • Michal Orsava, Michaela Lovecká – Pohled do zákulisí virálních videí s miliony zhlédnutí
  • Marek Kuboš – režisér dokumentu Poslední autoportrét (projekce a Q&A)
  • Magdalena Hladká – aktivity Zlín Film Office
  • Magdalena Hladká, Markéta Pášmová – jak financovat film
  • Boris Masník – grading (UPP)

Fakulty a součásti

Zavřít