O ateliéru Audiovize
Film je náš život
Ateliér Audiovizuální tvorba je jedním z mála univerzitních pracovišť, které nabízí komplexní vzdělání v oborech zaměřených na tvorbu audiovizuálních děl – krátkometrážních i celovečerních filmů, reklamních a propagačních snímků či autorských děl. Výuka v ateliéru Audiovize se zaměřuje zejména na moderní postupy, přičemž studenty připravuje do praxe v profesionální oblasti audiovizuální komunikace, tj. v hrané, dokumentární, filmové, televizní a reklamní tvorbě, produkci a postprodukci.
Studenti programu Teorie a praxe audiovizuální tvorby v průběhu svého studia zaměřují na jednu ze šesti specializací – Režie a scenáristika, Produkce, Kamera, Střihová skladba, Zvuková skladba a Vizuální efekty (VFX). Standardní délka studia Audiovize je na bakalářském stupni 3 roky, pokračující magisterský stupeň 2 roky.
V průběhu studia se studenti orientují na praktickou výrobu filmů a cvičení, a také na teoretické základy v oblasti audiovizuální kultury, estetiky nebo dějin kinematografie. Důraz je kladen na mezioborovou spolupráci a komplexní rozvoj dovedností a znalostí s interdisciplinárním přesahem. Provázanost s praxí je upevňována povinnými pracovními stážemi (IS Produkce, ČT, Bumerang, Kouzelná, Filmfest Zlín a další).
Sledujte dění na ateliéru Audiovize na našem Facebooku.
V každém semestru probíhá množství nejrůznějších workshopů s profesionály:
Zahraniční experti:
- 2020 – květen – Raphaël O’Byrne (Francie) – Director of Photography, one Profession But Multiple Activities
- 2019 – listopad – Linda Aronson (Austrálie) – Creativity Under Pressure + Parallel Narrative – Introduction
- 2019 – květen – týdenní workshop Eric Castanet (Francie)
- 2018 – 2020 – Jednodenní workshopy – Slovensko: Miro Remo, Peter Bebjak, Tereza Nvotová, Marek Kuboš
Profesionálové z ČR:
2024
- Ivo Bystřičan – Filmový reflektor souvislostí
- Helena Třeštíková – Časosběrný dokumentární film
- Tomasz Wiński & Tereza Wiński – Jak se z autora stane producent?
2023
- Katarína Tomková – Jak správně prezentovat svůj projekt?
2020
- Štěpán Hulík – Metody filmové narace
- Jiří Kačírek – První a poslední pomoc režie
- Helena Bendová – Systém udělování podpory ve Státním fondu kinematografie
- Helena Bendová – Práce s kamerou v počítačových hrách
- Václav Kadrnka – Herecký projev v audiovizuálním díle
- Veronika Kührová – PITCH IT! Jak správně prezentovat svůj projekt
- Jiří Kosorinský – Kaskadéři v praxi
- Martin Kotík – Význam animatiku a testovací projekce
- Tomáš Zlámal – Zvuk ve videohrách
- Michal Böhm – Montáž Nicolase Roega
- Břetislav Rychlík – práce s herci
- Marcel Legindi – Adobe After Effects pro střihače
2019
- Veronika Slámová – Televizní formáty pohledem manažerky ČT
- Přemysl Martinek – Filmová distribuce
- Bohdan Karásek – Cesta k celovečernímu debutu Případová studie filmu Karel, já a ty
- Jakub Felcman – Dramaturgie v současném českém filmu na případové studii filmu Tiché doteky
- Petr Pekař – Herní průmysl a cutscény
- Tereza Kovářová – Filmový skript
- Ivan Ostrochovský – Práce s hercem
- Jakub Felcman – režisér dokumentu Jaroslav Kučera Zblízka (projekce a Q&A)
- Palo Kadlečík, Martin Šenc – režiséři dokumentu Niečo naviac (projekce a Q&A)
- Jiří Kosorinský – Kaskadérství ve filmu
- Jan Bušta, Libor Alexa, Jiří Kunst – Umění traileru
- Michal Orsava, Michaela Lovecká – Pohled do zákulisí virálních videí s miliony zhlédnutí
- Marek Kuboš – režisér dokumentu Poslední autoportrét (projekce a Q&A)
- Magdalena Hladká – aktivity Zlín Film Office
- Magdalena Hladká, Markéta Pášmová – jak financovat film
- Boris Masník – grading (UPP)