PIJOAN, José. Dějiny umění 1.–11. díl Praha: Knižní klub: Balios, 1998.
VIDIELLA, Alex Sánchez. Současná architektura. Praha: Slovart, 2007. ISBN: 978-80-7209-983-2.
ZDEŇKOVÁ, Marie. Současná česká scénografie. Praha: Divadelní ústav, 2003. ISBN 80-7008-145-7.
ZIKMUND-LENDER, Ladislav. Design/nábytek/interiéry. Hradec Králové: Zikmund Hradec Králové, 2014. ISBN: 978-80-905271-4-0.
Studijní program Multimédia a design ateliér Průmyslový design
průmyslový design: historie a současnost,
orientace v základní oborové terminologii,
významné osobnosti oboru.
Doporučená literatura:
BHASKARANOVÁ, Lakshmi. Podoby moderního designu. Praha: Slovart, 2007. ISBN 80-7209-864-0.
BRUTHANSOVÁ, Tereza. Český design 01. Praha: Prostor & architektura, interiér, design, 2007. ISBN 9788087064016.
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Praha: VŠUP, 2009. ISBN 9788086863283.
KOUDELKOVÁ, Dagmar. Jiří Pelcl – design; subjective – objective. Praha: ERA, 2006. ISBN 80-7366-066-0.
NORMAN, Donald A. Design pro každý den. Praha: Dokořán, 2010. ISBN 978-80-7363-314-1.
PELCL, Jiří. Design. Od myšlenky k realizaci./From Idea to Realization. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, 2012. ISBN 978-80-86863-45-0, EAN: 9788086863450.
PIJOAN, José. Dějiny umění. Praha: Odeon, 1986. ISBN 80-7176-866-9.
PINCAS, Stéphane, MARC Loiseau. Dějiny reklamy. Praha: Slovart, 2009, ISBN 978 – 80-8391-266-61-266-6.
POSPÍŠIL, Jaroslav, MICHAL, Stanislav. Multimediální slovník. Olomouc: Rubico,2004. ISBN 80-7346-019-X.
SPARKEOVÁ, Penny. Století designu. Praha: Slovart, 1999. ISBN 80-7209-142-5.
Časopisy — Domus, Form, Art and antiques, Dolce Vita, Autodesign, Strategie.
Studijní program Multimédia a design ateliér Reklamní fotografie
dějiny fotografie: terminologie, osobnosti, stylové zařazení,
současná fotografie: základní tendence, osobnosti, terminologie, výstavy, festivaly,
dějiny umění a současné dění ve vizuální kultuře,
základy technologie zpracování analogového černobílého, barevného, negativního i pozitivního obrazu,
základy technologie záznamu a zpracování digitálního fotografického obrazu,
základní informace o stavbě fotografických přístrojů,
základní informace o analogových a digitálních fotografických materiálech,
základní znalosti optiky v rozsahu učiva gymnázia.
Doporučená literatura:
BAATZ, Willfried. Malá encyklopedie Fotografie. 1. vydání, Computer Press Brno 2004, ISBN 80-251-0210-6
BAUER, Alois. Dějiny výtvarného umění. Dotisk, Rubico Olomouc 1998, ISBN: 80-85839-25-3
BIRGUS Vladimir, MLČOCH Jan. Česká fotografie 20. století, UPM, KANT, Praha 2005
JINDRA, Jan. Reklamní a produktová fotografie. Computer Press a. s., 2011, ISBN 9788025131121.
JIRÁČEK, Milič a kol., Technické základy fotografie. 1. vydání, Komora fotografických živností a Společenstvo drobného podnikání Praha 200, ISBN 80-02-01492-8
LEPIL, Oldřich. Fyzika pro gymnázia Optika. 3. přepracované vydání, Prométheus Praha 2002, ISBN 80-7196-237-6
MRÁZKOVÁ, Daniela. Příběh fotografie. 2. upravené vydání, Mladá fronta Praha 1986
MRÁZKOVÁ, Daniela, REMEŠ, Vladimír. Cesty československé fotografie. 1. vydání, Mladá fronta Praha 1989, ISBN 80-204-0015-X
PIHAN, Roman. Mistrovství práce s DSLR. 2. vydání, IDIF Praha 2009, ISBN 978-80-87155-02-8
ŠVÁCHA, Rostislav, PLATOVSKÁ, Marie. Dějiny českého výtvarného umění VI 1,2 (1958 – 2000),vyd. Academia Praha 2007, ISBN 978-80-200-1489-6, (DUFEK, Antonín – statě o fotografii)
Všechna čísla časopisu Fotograf, řada dalších publikací a odborné časopisy z oboru.
Studijní program Multimédia a design ateliér Produktový design
produktový design, reklama (historie, terminologie, osobnosti, technologie oboru),
moderní umění ve světě, osobnosti, směry, terminologie,
umění a design 2. pol. 20. století a 21. století.
Doporučená literatura:
BHASKARANOVÁ, Lakshmi. Podoby moderního designu. 1. Praha: Slovart, 2007. 256 s. ISBN 80-7209-864-0.
BRUTHANSOVÁ, Tereza. Český design 01. 1. Praha: Prostor & architektura, interiér, design, 2007. 260 s. ISBN 9788087064016.
GOMBRICH, E. H. Příběh umění. Praha: MLADÁ FRONTA, 2003. 684 s. ISBN 80-204-0685-9
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Vyd. 2., dopl. a rev. Praha: VŠUP, 2009. 172 s. ISBN 9788086863283.
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dejín grafického dizajnu. 1. Bratislava: Slovenské centrum dizajnu, 2006. 224 s. ISBN 8096865854.
PELCL, Jiří. Design. Od myšlenky k realizaci./From Idea to Realization. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, 2012. ISBN 978-80-86863-45-0, EAN: 9788086863450.
PIJOAN, José. Dějiny umění. 11. díl. 2. Praha: Odeon, 1986. ISBN 80-7176-866-9.
PINCAS, Stéphane, MARC, Loiseau. Dějiny reklamy. Praha: Slovart, 2009, ISBN 978-80-8391-266-61-266-6.
SPARKEOVÁ, Penny. Století designu. 1. Praha: SLOVART, 1999. 272 s. ISBN 80-7209-142-5.
TOSCANI, Olivier. Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, A996. 173 s. ISBN 80-85871-82-3.
Studijní program Teorie a praxe animované tvorby
animovaný film – historie (osobnosti–tvůrci českého animovaného filmu, studia),
animovaný film – současnost (světová studia a jejich produkce),
animovaný film – terminologie (druhy animovaného filmu),
všeobecné středoškolské znalosti v oblasti výtvarného umění.
Doporučená literatura:
ANIMA MUNDI; WIEDEMANN, Julius (editor). Animation Now! Köln Taschen 2004. 352 s. ISBN 3-8228-2588-3
DOVNIKOVIČ, Borivoj. Škola kresleného filmu. Vyd. 2. Praha AMU 2007. 180 s. ISBN 978-80-7331-091-2
DUTKA, Edgar. Scenáristika animovaného filmu – Minimum z historie české animace. Praha AMU 2006. 146 s. ISBN 80-7331-069-4
DUTKA, Edgar. Minimum z dějin světové animace. Praha AMU 2004. 159 s. ISBN 8073310120
KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. Praha AMU 2004. 108 s. ISBN 80-7331-019-8
KERLOW, Isaac. Mistrovství 3D animace. Brno Computer Press, a. s., 2011. 496 s. ISBN 978-80-251-2717-9
McCLOUD, Scott. Jak rozumět komiksu. Praha BB art 2008. 224 s. ISBN 978-80-7381-419-9
Studijní program Teorie a praxe audiovizuální tvorby specializace: Kamera, Režie a scenáristika, Střihová skladba, Vizuální efekty, Zvuková skladba
znalosti z oblasti dějin české i světové kinematografie,
orientace v současné české kinematografii (žánry a tvůrci),
orientace v soudobých trendech ve filmové a televizní produkci,
povědomí o filmových festivalech a přehlídkách v ČR a ve světě,
znalosti z oblasti kultury a umění,
znalost základů filmové řeči a filmové analýzy,
orientace v odborné terminologii z oblasti filmu a televize.
Povinná literatura – společná pro všechny specializace:
BORDWELL, David a THOMPSONOVÁ, Kristin. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. 2., opr. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2011, 827 s., [24] s. obr. příl. ISBN 978-80-7331-207-7.
PTÁČEK, Luboš (ed.). Panorama českého filmu. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 2000. 514 s. ISBN 80-85839-54-7.
BORDWELL, David a THOMPSONOVÁ, Kristin. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2011, 639 s. ISBN 978-807-3312-176.
GREČNÁR, Ján. Zvuková realizácia filmu: umenie majstra zvuku. Juga, Bratislava, 2012. ISBN: 9788089030507
HŮRKA, Miloslav. Když se řekne zvukový film. Kapitoly z historie a současnosti zvukového filmu.Praha: ČFÚ, 1991. 80-7004-044-0.Doporučená literatura – Zvuková skladba:
Doporučená literatura – Produkce:
znalosti z oblasti dějin české i světové kinematografie,
orientace v současné české kinematografii (žánry a tvůrci),
přehled o současných televizních trendech a formátech,
povědomí o filmových festivalech a přehlídkách v ČR a ve světě,
přehled o produkčních společnostech a jejich tvorbě (filmy, dokumenty),
základní znalost pojmů z oblasti audiovize a orientace ve fázích výroby hraného filmu,
přehled o možnostech financování filmového díla – koprodukce, spolupráce s TV, granty v ČR, Evropské granty (Media, Eurimage), product placement, sponzoring,
základní právní povědomí o audiovizi – autorský zákon, zákon o audiovizi,
základní přehled o distribuci – VOD, festivaly, kina – formáty distribučních kopií, TV, Crosspromotion,
Autorský zákon č. 121/2000 Sb.
zákon č. 496/2012 Sb. audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie.
BORDWELL, David a THOMPSONOVÁ, Kristin. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. 2., opr. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2011, 827 s., [24] s. obr. příl. ISBN 978-80-7331-207-7.
PTÁČEK, Luboš (ed.). Panorama českého filmu. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 2000. 514 s. ISBN 80-85839-54-7.
BORDWELL, David a THOMPSONOVÁ, Kristin. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2011, 639 s. ISBN 978-807-3312-176.
OGILVY, David. O reklamě. Praha: MP, 2007. ISBN 978-80-7261-154-6.
RYAN, MAUREEN A. Film and Video Budgets 6. Michael Wiese Productions, 2015. 978-161593221
RYAN, MAUREEN A. Producer to Producer: A Step-by-Step Guide to Low-Budget Independent Film Producing. Michael Wiese Productions, 2010. 978-1932907759.
Studijní program Marketingová komunikace
všeobecný kulturní, společenský a politický přehled,
tvůrčí přístup k řešení drobných komunikačních úkolů, logické myšlení.
Doporučená literatura:
BAKALÁŘ, Eduard. Nové psychohry.
BARRETT, Jim; GEOFF, Williams. Testy vašich schopností. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2006. 248 s. ISBN 80-247-1506-6.
CLEGG, Brian. Procvičování paměti a kreativity v kostce. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2005. 106 s. ISBN 80-251-0548-2.
DIETRICH, Rolf; MÜLLER, Reinhard; WENZELN, Walter. Jak se naučit a trénovat logické myšlení.Vyd. 1. Praha: Euromedia Group, 2007. 136 s. ISBN 978-80-242-1871-7.
HAVAS, Harald. Využijte svých schopností na 100 %: Trénink myšlení, paměti, kreativity. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2006. 304 s. ISBN 80-247-1515-5.
HORŇÁK, Pavel. Reklama. Teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie.Zlín: Verbum, 2010. 320 s. ISBN 978-80-904273-3-4.
KATZ, Mathias. IQ testy: Praktická cvičení, rady a tipy pro rozvoj verbálního, numerického a prostorového myšlení. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2007. 112 s. ISBN 978-80-247-2176-7.
KÖNIGOVÁ, Marie. Jak myslet kreativně. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2006. 128 s. ISBN 80-247-1626-7.
KÖNIGOVÁ, Marie. Tvořivost: Techniky a cvičení. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2007. 188 s. ISBN 80-247-1652-6.
MAGGIE, Guenes; den, BERGH, Joeri Van; PELSMACKER DE, Patrick. Marketingová komunikace.Vyd. 1. Praha: Grada, 2003. 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
MIKULÁŠEK, Milan. Tvořivost a inovace v práci manažera. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2010. 207 s. ISBN 978-80-247-2016-6.
MOSER-WILL, Inez, Grube, Ingrid. 110 her pro rozvoj myšlení, lepší paměť a koncentraci. Praha: Grada Publishing, 2010. 269 s. ISBN 978-80-247-3560-3.
Změř si IQ. Dialog, 2003. 60 s. ISBN 80-867-6100-2.
Magisterské studijní programy
Studijní program Marketingová komunikace prezenční forma studia
Základní pojmy marketingu a managementu
Základní pojmy marketingových komunikací
Anglický jazyk
Studijní program Marketingová komunikace kombinovaná forma studia
Základní pojmy marketingu a managementu
Základní pojmy marketingových komunikací
Doporučená literatura:
AAKER, D. A., Brand building. Praha: Computer Press
BAUMAN, Z., Globalizace: Důsledky pro člověka. Praha: Mladá fronta 1999
BLACK, S., Nejúčinnější propagace – public relatinos. Praha: Grada 1994
CAYWOOD, C., Public relations. Computer Press
CRHA, I., KŘÍŽEK, Z., Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing 1998
ČERMÁK, J., Internet a autorské právo. Praha: Linde 2003
ČMEJRKOVÁ, S., Reklama v češtině, čeština v reklamě.
DRUCKER, P. F., Cestou k zítřku: management pro 21. Století. Praha: Management Press, 1993
FORET, M., Jak komunikovat se zákazníkem. Praha: Computer 2000
FORET, M., Jak komunikovat s veřejností. Brno: Masarykova univerzita 1996
DEPELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN dEN BERGH, J., Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing 2003
DE VITO, J. A., Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada Publishing 2005
GREPL, M., KARLÍK, P., NEKULA, M. RUSÍNOVÁ, Z., Příruční mluvnice češtiny. Praha: Lidové noviny 1997
HOLMAN, R., Základy ekonomie. Pro studenty vyšších odborných škol a neekonomických fakult VŠ.Praha: C. H. Beck 2000
HOPKINS, C. C., Můj život v reklamě. Reklama jako věda, Pardubice: Filip Trend Publishing 2003
HORŇÁK, P. Reklama: teoreticko–historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín: Verbum 2010
HRADISKÁ, E., LETOVANCOVÁ, E., Psychologie marketingových komunikací. Zlín: FT VUT 2000
HURLEY, P., J., A Consise Introduction to Logic. California 1994
KELLER, J., Úvod do sociologie. Praha: Sociologické nakladatelství 1999
KOSIUR, D., Understanding Electronic Commerce. Redmond: Microsoft Press 1997
KOTLER, P., Marketing management. Praha: kterýkoliv vydavatel po roce 1999, kapitoly věnované marketingové komunikaci
KŘÍŽEK, Z., CRHA I., Jak psát reklamní text, 3. vydání Praha: Grada Publishing 2008
LAMB, HAIR, MCDANIELMarketing, Thomson South Western. 2006
MAYERS, J. H., Segmentation and positioning for strtategic marketing decisions. 1996