PIJOAN, José. Dějiny umění 1.–11. díl Praha: Knižní klub: Balios, 1998.
VIDIELLA, Alex Sánchez. Současná architektura. Praha: Slovart, 2007. ISBN: 978-80-7209-983-2.
ZDEŇKOVÁ, Marie. Současná česká scénografie. Praha: Divadelní ústav, 2003. ISBN 80-7008-145-7.
ZIKMUND-LENDER, Ladislav. Design/nábytek/interiéry. Hradec Králové: Zikmund Hradec Králové, 2014. ISBN: 978-80-905271-4-0.
Studijní program Multimédia a design ateliér Průmyslový design
průmyslový design: historie a současnost,
orientace v základní oborové terminologii,
významné osobnosti oboru.
Doporučená literatura:
BHASKARANOVÁ, Lakshmi. Podoby moderního designu. Praha: Slovart, 2007. ISBN 80-7209-864-0.
BRUTHANSOVÁ, Tereza. Český design 01. Praha: Prostor & architektura, interiér, design, 2007. ISBN 9788087064016.
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Praha: VŠUP, 2009. ISBN 9788086863283.
KOUDELKOVÁ, Dagmar. Jiří Pelcl – design; subjective – objective. Praha: ERA, 2006. ISBN 80-7366-066-0.
NORMAN, Donald A. Design pro každý den. Praha: Dokořán, 2010. ISBN 978-80-7363-314-1.
PELCL, Jiří. Design. Od myšlenky k realizaci./From Idea to Realization. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, 2012. ISBN 978-80-86863-45-0, EAN: 9788086863450.
PIJOAN, José. Dějiny umění. Praha: Odeon, 1986. ISBN 80-7176-866-9.
PINCAS, Stéphane, MARC Loiseau. Dějiny reklamy. Praha: Slovart, 2009, ISBN 978 – 80-8391-266-61-266-6.
POSPÍŠIL, Jaroslav, MICHAL, Stanislav. Multimediální slovník. Olomouc: Rubico,2004. ISBN 80-7346-019-X.
SPARKEOVÁ, Penny. Století designu. Praha: Slovart, 1999. ISBN 80-7209-142-5.
Časopisy — Domus, Form, Art and antiques, Dolce Vita, Autodesign, Strategie.
Studijní program Multimédia a design ateliér Reklamní fotografie
dějiny fotografie: terminologie, osobnosti, stylové zařazení,
současná fotografie: základní tendence, osobnosti, terminologie, výstavy, festivaly,
dějiny umění a současné dění ve vizuální kultuře,
základy technologie zpracování analogového černobílého, barevného, negativního i pozitivního obrazu,
základy technologie záznamu a zpracování digitálního fotografického obrazu,
základní informace o stavbě fotografických přístrojů,
základní informace o analogových a digitálních fotografických materiálech,
základní znalosti optiky v rozsahu učiva gymnázia.
Doporučená literatura:
BAATZ, Willfried. Malá encyklopedie Fotografie. 1. vydání, Computer Press Brno 2004, ISBN 80-251-0210-6
BAUER, Alois. Dějiny výtvarného umění. Dotisk, Rubico Olomouc 1998, ISBN: 80-85839-25-3
BIRGUS Vladimir, MLČOCH Jan. Česká fotografie 20. století, UPM, KANT, Praha 2005
JINDRA, Jan. Reklamní a produktová fotografie. Computer Press a. s., 2011, ISBN 9788025131121.
JIRÁČEK, Milič a kol., Technické základy fotografie. 1. vydání, Komora fotografických živností a Společenstvo drobného podnikání Praha 200, ISBN 80-02-01492-8
LEPIL, Oldřich. Fyzika pro gymnázia Optika. 3. přepracované vydání, Prométheus Praha 2002, ISBN 80-7196-237-6
MRÁZKOVÁ, Daniela. Příběh fotografie. 2. upravené vydání, Mladá fronta Praha 1986
MRÁZKOVÁ, Daniela, REMEŠ, Vladimír. Cesty československé fotografie. 1. vydání, Mladá fronta Praha 1989, ISBN 80-204-0015-X
PIHAN, Roman. Mistrovství práce s DSLR. 2. vydání, IDIF Praha 2009, ISBN 978-80-87155-02-8
ŠVÁCHA, Rostislav, PLATOVSKÁ, Marie. Dějiny českého výtvarného umění VI 1,2 (1958 – 2000),vyd. Academia Praha 2007, ISBN 978-80-200-1489-6, (DUFEK, Antonín – statě o fotografii)
Všechna čísla časopisu Fotograf, řada dalších publikací a odborné časopisy z oboru.
Studijní program Multimédia a design ateliér Produktový design
produktový design, reklama (historie, terminologie, osobnosti, technologie oboru),
moderní umění ve světě, osobnosti, směry, terminologie,
umění a design 2. pol. 20. století a 21. století.
Doporučená literatura:
BHASKARANOVÁ, Lakshmi. Podoby moderního designu. 1. Praha: Slovart, 2007. 256 s. ISBN 80-7209-864-0.
BRUTHANSOVÁ, Tereza. Český design 01. 1. Praha: Prostor & architektura, interiér, design, 2007. 260 s. ISBN 9788087064016.
GOMBRICH, E. H. Příběh umění. Praha: MLADÁ FRONTA, 2003. 684 s. ISBN 80-204-0685-9
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Vyd. 2., dopl. a rev. Praha: VŠUP, 2009. 172 s. ISBN 9788086863283.
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dejín grafického dizajnu. 1. Bratislava: Slovenské centrum dizajnu, 2006. 224 s. ISBN 8096865854.
PELCL, Jiří. Design. Od myšlenky k realizaci./From Idea to Realization. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, 2012. ISBN 978-80-86863-45-0, EAN: 9788086863450.
PIJOAN, José. Dějiny umění. 11. díl. 2. Praha: Odeon, 1986. ISBN 80-7176-866-9.
PINCAS, Stéphane, MARC, Loiseau. Dějiny reklamy. Praha: Slovart, 2009, ISBN 978-80-8391-266-61-266-6.
SPARKEOVÁ, Penny. Století designu. 1. Praha: SLOVART, 1999. 272 s. ISBN 80-7209-142-5.
TOSCANI, Olivier. Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, A996. 173 s. ISBN 80-85871-82-3.
Studijní program Teorie a praxe animované tvorby
animovaný film – historie (osobnosti–tvůrci českého animovaného filmu, studia),
animovaný film – současnost (světová studia a jejich produkce),
animovaný film – terminologie (druhy animovaného filmu),
všeobecné středoškolské znalosti v oblasti výtvarného umění.
Doporučená literatura:
ANIMA MUNDI; WIEDEMANN, Julius (editor). Animation Now! Köln Taschen 2004. 352 s. ISBN 3-8228-2588-3
DOVNIKOVIČ, Borivoj. Škola kresleného filmu. Vyd. 2. Praha AMU 2007. 180 s. ISBN 978-80-7331-091-2
DUTKA, Edgar. Scenáristika animovaného filmu – Minimum z historie české animace. Praha AMU 2006. 146 s. ISBN 80-7331-069-4
DUTKA, Edgar. Minimum z dějin světové animace. Praha AMU 2004. 159 s. ISBN 8073310120
KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. Praha AMU 2004. 108 s. ISBN 80-7331-019-8
KERLOW, Isaac. Mistrovství 3D animace. Brno Computer Press, a. s., 2011. 496 s. ISBN 978-80-251-2717-9
McCLOUD, Scott. Jak rozumět komiksu. Praha BB art 2008. 224 s. ISBN 978-80-7381-419-9
Studijní program Teorie a praxe audiovizuální tvorby specializace: Kamera, Režie a scenáristika, Střihová skladba, Vizuální efekty, Zvuková skladba
znalosti z oblasti dějin české i světové kinematografie,
orientace v současné české kinematografii (žánry a tvůrci),
orientace v soudobých trendech ve filmové a televizní produkci,
povědomí o filmových festivalech a přehlídkách v ČR a ve světě,
znalosti z oblasti kultury a umění,
znalost základů filmové řeči a filmové analýzy,
orientace v odborné terminologii z oblasti filmu a televize.
Povinná literatura – společná pro všechny specializace:
BORDWELL, David a THOMPSONOVÁ, Kristin. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. 2., opr. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2011, 827 s., [24] s. obr. příl. ISBN 978-80-7331-207-7.
PTÁČEK, Luboš (ed.). Panorama českého filmu. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 2000. 514 s. ISBN 80-85839-54-7.
BORDWELL, David a THOMPSONOVÁ, Kristin. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2011, 639 s. ISBN 978-807-3312-176.
GREČNÁR, Ján. Zvuková realizácia filmu: umenie majstra zvuku. Juga, Bratislava, 2012. ISBN: 9788089030507
HŮRKA, Miloslav. Když se řekne zvukový film. Kapitoly z historie a současnosti zvukového filmu.Praha: ČFÚ, 1991. 80-7004-044-0.Doporučená literatura – Zvuková skladba:
Doporučená literatura – Produkce:
znalosti z oblasti dějin české i světové kinematografie,
orientace v současné české kinematografii (žánry a tvůrci),
přehled o současných televizních trendech a formátech,
povědomí o filmových festivalech a přehlídkách v ČR a ve světě,
přehled o produkčních společnostech a jejich tvorbě (filmy, dokumenty),
základní znalost pojmů z oblasti audiovize a orientace ve fázích výroby hraného filmu,
přehled o možnostech financování filmového díla – koprodukce, spolupráce s TV, granty v ČR, Evropské granty (Media, Eurimage), product placement, sponzoring,
základní právní povědomí o audiovizi – autorský zákon, zákon o audiovizi,
základní přehled o distribuci – VOD, festivaly, kina – formáty distribučních kopií, TV, Crosspromotion,
Autorský zákon č. 121/2000 Sb.
zákon č. 496/2012 Sb. audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie.
BORDWELL, David a THOMPSONOVÁ, Kristin. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. 2., opr. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2011, 827 s., [24] s. obr. příl. ISBN 978-80-7331-207-7.
PTÁČEK, Luboš (ed.). Panorama českého filmu. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 2000. 514 s. ISBN 80-85839-54-7.
BORDWELL, David a THOMPSONOVÁ, Kristin. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2011, 639 s. ISBN 978-807-3312-176.
OGILVY, David. O reklamě. Praha: MP, 2007. ISBN 978-80-7261-154-6.
RYAN, MAUREEN A. Film and Video Budgets 6. Michael Wiese Productions, 2015. 978-161593221
RYAN, MAUREEN A. Producer to Producer: A Step-by-Step Guide to Low-Budget Independent Film Producing. Michael Wiese Productions, 2010. 978-1932907759.
Studijní program Marketingová komunikace
všeobecný kulturní, společenský a politický přehled,
tvůrčí přístup k řešení drobných komunikačních úkolů, logické myšlení.
Doporučená literatura:
BAKALÁŘ, Eduard. Nové psychohry.
BARRETT, Jim; GEOFF, Williams. Testy vašich schopností. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2006. 248 s. ISBN 80-247-1506-6.
CLEGG, Brian. Procvičování paměti a kreativity v kostce. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2005. 106 s. ISBN 80-251-0548-2.
DIETRICH, Rolf; MÜLLER, Reinhard; WENZELN, Walter. Jak se naučit a trénovat logické myšlení.Vyd. 1. Praha: Euromedia Group, 2007. 136 s. ISBN 978-80-242-1871-7.
HAVAS, Harald. Využijte svých schopností na 100 %: Trénink myšlení, paměti, kreativity. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2006. 304 s. ISBN 80-247-1515-5.
HORŇÁK, Pavel. Reklama. Teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie.Zlín: Verbum, 2010. 320 s. ISBN 978-80-904273-3-4.
KATZ, Mathias. IQ testy: Praktická cvičení, rady a tipy pro rozvoj verbálního, numerického a prostorového myšlení. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2007. 112 s. ISBN 978-80-247-2176-7.
KÖNIGOVÁ, Marie. Jak myslet kreativně. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2006. 128 s. ISBN 80-247-1626-7.
KÖNIGOVÁ, Marie. Tvořivost: Techniky a cvičení. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2007. 188 s. ISBN 80-247-1652-6.
MAGGIE, Guenes; den, BERGH, Joeri Van; PELSMACKER DE, Patrick. Marketingová komunikace.Vyd. 1. Praha: Grada, 2003. 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
MIKULÁŠEK, Milan. Tvořivost a inovace v práci manažera. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2010. 207 s. ISBN 978-80-247-2016-6.
MOSER-WILL, Inez, Grube, Ingrid. 110 her pro rozvoj myšlení, lepší paměť a koncentraci. Praha: Grada Publishing, 2010. 269 s. ISBN 978-80-247-3560-3.
Změř si IQ. Dialog, 2003. 60 s. ISBN 80-867-6100-2.
Magisterské studijní programy
Studijní program Marketingová komunikace prezenční forma studia
Základní pojmy marketingu a managementu
Základní pojmy marketingových komunikací
Anglický jazyk
Studijní program Marketingová komunikace kombinovaná forma studia
Základní pojmy marketingu a managementu
Základní pojmy marketingových komunikací
Doporučená literatura:
AAKER, D. A., Brand building. Praha: Computer Press
BAUMAN, Z., Globalizace: Důsledky pro člověka. Praha: Mladá fronta 1999
BLACK, S., Nejúčinnější propagace – public relatinos. Praha: Grada 1994
CAYWOOD, C., Public relations. Computer Press
CRHA, I., KŘÍŽEK, Z., Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing 1998
ČERMÁK, J., Internet a autorské právo. Praha: Linde 2003
ČMEJRKOVÁ, S., Reklama v češtině, čeština v reklamě.
DRUCKER, P. F., Cestou k zítřku: management pro 21. Století. Praha: Management Press, 1993
FORET, M., Jak komunikovat se zákazníkem. Praha: Computer 2000
FORET, M., Jak komunikovat s veřejností. Brno: Masarykova univerzita 1996
DEPELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN dEN BERGH, J., Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing 2003
DE VITO, J. A., Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada Publishing 2005
GREPL, M., KARLÍK, P., NEKULA, M. RUSÍNOVÁ, Z., Příruční mluvnice češtiny. Praha: Lidové noviny 1997
HOLMAN, R., Základy ekonomie. Pro studenty vyšších odborných škol a neekonomických fakult VŠ.Praha: C. H. Beck 2000
HOPKINS, C. C., Můj život v reklamě. Reklama jako věda, Pardubice: Filip Trend Publishing 2003
HORŇÁK, P. Reklama: teoreticko–historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín: Verbum 2010
HRADISKÁ, E., LETOVANCOVÁ, E., Psychologie marketingových komunikací. Zlín: FT VUT 2000
HURLEY, P., J., A Consise Introduction to Logic. California 1994
KELLER, J., Úvod do sociologie. Praha: Sociologické nakladatelství 1999
KOSIUR, D., Understanding Electronic Commerce. Redmond: Microsoft Press 1997
KOTLER, P., Marketing management. Praha: kterýkoliv vydavatel po roce 1999, kapitoly věnované marketingové komunikaci
KŘÍŽEK, Z., CRHA I., Jak psát reklamní text, 3. vydání Praha: Grada Publishing 2008
LAMB, HAIR, MCDANIELMarketing, Thomson South Western. 2006
MAYERS, J. H., Segmentation and positioning for strtategic marketing decisions. 1996
Cookies jsou malé soubory, které webové stránky ukládají ve vašem prohlížeči. Cookies běžně slouží k rozlišování jednotlivých uživatelů, ukládají se do nich uživatelské předvolby nebo anonymní informace o tom, které části našeho webu navštívíte. Rozhodnutí o ukládání cookies je na vás. Můžete je povolit všechny, odmítnout nebo vybrat jen některé. Stačí prozkoumat jednotlivé kategorie a změnit výchozí nastavení.
Jedná se o krátkodobé cookies, které zajišťují správnou funkci našich stránek, a proto je nelze vypnout.
Sušenka
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-advertisement
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
mdocs-6ddafba9a9c70b536412183f6464077a
session
No description
pll_language
1 year
The pll _language cookie is used by Polylang to remember the language selected by the user when returning to the website, and also to get the language information when not available in another way.
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Tyto cookies nám pomáhají porozumět, jak naše webové stránky používáte. Jsou anonymní a sdělují nám informace sloužící k dalšímu vylepšování webu.
Sušenka
Délka
Popis
_ga
2 years
The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_ga_1HP1PTTJR4
2 years
This cookie is installed by Google Analytics.
_gat_UA-120672567-1
1 minute
A variation of the _gat cookie set by Google Analytics and Google Tag Manager to allow website owners to track visitor behaviour and measure site performance. The pattern element in the name contains the unique identity number of the account or website it relates to.
_gcl_au
3 months
Provided by Google Tag Manager to experiment advertisement efficiency of websites using their services.
_gid
1 day
Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
CONSENT
2 years
YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data.
sid
1 month
The sid cookie contains digitally signed and encrypted records of a user’s Google account ID and most recent sign-in time.
vuid
2 years
Vimeo installs this cookie to collect tracking information by setting a unique ID to embed videos to the website.
Marketingové cookies nám umožňují zobrazovat relevantní reklamu návštěvníkům našeho webu a vyhodnocovat její úspěšnost.
Sušenka
Délka
Popis
_fbp
3 months
This cookie is set by Facebook to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising, after visiting the website.
fr
3 months
Facebook sets this cookie to show relevant advertisements to users by tracking user behaviour across the web, on sites that have Facebook pixel or Facebook social plugin.
IDE
1 year 24 days
Google DoubleClick IDE cookies are used to store information about how the user uses the website to present them with relevant ads and according to the user profile.
test_cookie
15 minutes
The test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface.
YSC
session
YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages.
yt-remote-connected-devices
never
YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt-remote-device-id
never
YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.