Otevíráme nový ateliér Game Design!
11. května 2021Fakulta multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně na podzim otevře nový magisterský obor Game Design. Zájemci o studium v nově založeném ateliéru letos mohou podávat přihlášky až do konce června. V pořadí třináctý ateliér naší fakulty naváže na výtvarnou tradici, a využije její možnosti i technické zázemí.
„Český herní průmysl raketově roste a my jsme u toho. Naši budoucí studenti si projdou celým procesem tvorby her, od přípravy herního pitche a prezentace pro investory, až po vytvoření hratelného prototypu a vlastní marketingové propagace. Zároveň budou mít možnost vyzkoušet si jednotlivé herní profese, prozkoumat nové technologie a absolvovat výuku v 3D a herním enginu Unity,” říká o studiu na novém oboru Game Design jeho vedoucí MgA. Pavel Novák. Zároveň dodal, že výuka v ateliéru bude klást důraz na design a originální estetické ztvárnění her. Ateliér chce rozvíjet kreativní myšlení, učit nové technologie, a pěstovat individuální i týmovou práci.
Naše fakulta se chopila příležitosti využít videoherní průmysl, jedno z nejrychleji rostoucích průmyslových odvětví v České republice, a zprostředkovat jedinečné studium nadšeným zájemcům. Cílem studia je připravit absolventy na pozice v herních firmách – nebo mohou nastoupit na vlastní dráhu. Součástí takové přípravy je i seznámení se s herním odvětvím v podobě různých stáží, přednášek a workshopů odborníků z oboru. Více informací o ateliéru Game Design a přijímacích zkouškách naleznou zájemci zde.
O chod ateliéru se postará MgA. Pavel Novák ve spolupráci s MgA. Michalem Ščuglíkem. Pavel je digitální a game designer, zakladatel nezávislého herního studia polyperfect s.r.o. Díky mnoha oceněním navázal spolupráci s herními ikonami jako je Will Wright (SimCity, The Sims), Lauren Elliot (Carmen Diego), pomáhal Národnímu Muzeum v L.A. nebo dodával 3D modely pro Facebook-Oculus.
Michal se dlouhodobě věnuje tvorbě interaktivních instalací a webovému i hernímu programování. Stojí za řádkou převážně klientský her, a má bohaté zkušenosti s mnoha různými jazyky, nástroji a hardwarem. Od webových technologií (Angular, React), přes mobilní aplikace (Android, iOS), herní enginy (Unity3d) až k počítačovému vidění (Kinect, Leap Motion). V neposlední řadě se také zabývá technologií virtuální a rozšířené reality (VR / AR), a pomáhá studentům FMK v realizaci – prototypování jejich projektů.