Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

Otevřít navigaci
Zpět
galerie g18

Modrý a silný: Příběh značky ALPA a Lea Heilbrunna

Univerzitní galerie G18 chystá novou výstavu – Modrý a silný: Příběh značky ALPA a Lea Heilbrunna. Vernisáž výstavy, kterou připravuje kurátorka Helena Maňasová Hradská z Kabinetu teoretických studií,  proběhne ve středu 16. března od 18 hodin na adrese Štefánikova 5670.

Výstava Modrý a silný je stručným shrnutím výzkumu reklamních prostředků meziválečné značky Alpa z pohledu vizuálních studií a dějin marketingu. Hlavním záměrem výstavy je poukázat na širokou a pestrou škálu zdrojů (ideologií a předobrazů), které prodejní strategie značky dokázala využít k budování identity.

Účast reklamního výtvarníka Lea Heilbrunna na budování této identity byla zásadní a do velké míry určovala vysokou úroveň marketingové komunikace firmy, pro niž se v té době stala značka Alpa doslova legendárním příkladem reklamy „vyššího stylu“.

„Chtěli jsme výstavou upozornit na značku jako na svého druhu kulturní památku, která je podobně jako umělecké dílo závislá na silných tvůrčích osobnostech a dobrém řemesle. Navíc je to pokus umožnit divákům alespoň trošku nahlédnout do spletité sítě dobové i do dnešních dnů zděděné obraznosti, v jejíchž vazbách se musí každá úspěšná značka zorientovat,“ říká kurátorka výstavy Helena Maňasová Hradská.

Výstava Modrý a silný: Příběh značky ALPA a Lea Heilbrunna potrvá až do 28. dubna, více informací o otevírací době a doprovodném programu najdete na webových stránkách G18.

modrý a silný

Fakulty a součásti

Zavřít