Ateliér Produktový design
Studijní program Výtvarná umění
Obor Multimédia a design
Výuka je zaměřena na designerskou praxi v několika rovinách: výrobní – uživatelské – etické. Důraz je kladen na znalost materiálů, technologii a ergonomii, stejně jako na schopnost uvažovat nad produkty z pohledu koncového uživatele. Dlouhodobá udržitelnost i etická a environmentální zodpovědnost jsou nedílnou součástí designerského procesu, stejně jako otázky vedoucí studenty ke komplexnímu designerskému myšlení. Výuka je zaměřena nejen na návrh produktu, ale i jeho obalu a prostředků podpory prodeje. Proto je nutné, aby byli studenti schopni uvažovat v souvislostech a přiměřeně danému zadání. Při navrhování je kladen důraz na jeho komplexní obsah – od kresebné skici přes model či funkční prototyp až po prezentaci projektu. Spolupráce s praxí pomáhá získávat zpětnou vazbu a kriticky nahlížet na svou práci. Cílem studia je vychovat absolventa vybaveného dostatečnými profesními znalostmi a praktickými dovednostmi, který bude připraven pracovat jak samostatně, tak i týmu.
Na jaké předměty se můžete těšit?
- Ateliér produktového designu
- Současné tendence designu
- Teorie a metodologie designu
- Současné výtvarné umění
- Environmentální trendy ve vizuálním umění
- Figurální kresba
- Management umění
- Estetika
- Etika
- Autorské právo
Čím budete a kde najdete po studiu uplatnění?
- Vlastní praxe / freelance
- Design studia
- Oddělení designu ve výrobních společnostech
- Marketingová oddělení
- Komunikační a reklamní agentury
Forma studia: prezenční