Mgr. Eva Vázalová Gartnerová, Ph.D.
Ateliér Arts ManagementU42/253 Twitter:
@zlevazprava
Identifikátory autora
- Vision and Mission as the Base for Strategic Branding” and “Communication through the World at Department Media and Communications, St. Pölten University of Applied Sciences, Austria – International Week, November 2019 https://www.fhstp.ac.at/en/newsroom/news/brand-appearances-in-different-markets?set_language=en
- Arts Marketing, SMK University of Applied Social Sciences, Lithuania, ERASMUS mobility (certificate), 2020, https://international.utb.cz/cs/2021/03/11/akademicka-virtualni-mobilita-skvely-napad/
- Audience engagement in university museums, Wichita State University, Wichita, KS, USA (Novemeber, 2022)
- Audience engagement in university museums, Ulrich Museum of Art, Wichita, KS, USA (February, 2022) Senior Wednesday
- Audience development in art museums, Columbia College, Chicago, USA (March, 2022)
- Audience Engagement Best Practices, Eastern Connecticut State University, January 2022, Fulbright Outreach Lecturing Fund
- Audience Engagement within University Art Galleries and Museums, University of South Carolina, Columbia, February 2022, Fulbright Outreach Lecturing Fund
- Arts management and its impact on university museums development, SMART Museum of Art, The University of Chicago, USA, April 2022
- Introduction to Audience Engagement in Museums, GLOCAL Summer School in Prague, organized by Charles University in cooperation with other ERASMUS Mundus partners. Prague, September 2022
- Image communication of art museums as a part of their branding, Pontifical University of John Paul II., Krakow, Poland, February 2023
- Making Culture Accessible: Inclusivity and disability in Cultural Institutions, Institute of Sociology, University of Porto, Porto, Portugal, April 2023
Výuka
Konzultační hodiny
Středa 10:00 - 12:00Životopis
Vzdělání
-
-
- 2020-2021: Kulturní management, Postgraduální centrum, University of Vienna, Rakousko
- 2020: Ph.D. , program design a multimédia, Fakulta multimediálních komunikací, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Česká republika. Mapování univerzitních galerií a jejich potenciál pro mezinárodní spolupráci
- 2016: magisterský titul v oboru marketingové komunikace, Fakulta multimediálních komunikací, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Česká republika.
-
Další kurzy:
2022: Creating Meaningful and Inclusive Museum Practices, International Council of Museums (ICOM)
2020: Institut umění a divadla IDU, Akademie kulturního managementu
2018: Evropská kulturní akademie, Benátky, Itálie, Design: Svět kolem nás
2017: Centrum NODE, Berlín, Německo, Expanding exhibitions
2017: Visegrádská akademie kulturního managementu, třífázové školení: Slovensko, Polsko, Ukrajina
Stáže a studijní pobyty
Studijní stáže v zahraničí:
2012 Tallinn University, Baltic Film and Media School, Tallinn, Estonsko
2014 Stamford University, Bangkok, Thajsko
2015 Univerzita v Lodži, Polsko
Stáže:
2013 TDM 2000, Cagliari, Itálie
2016 LAB Cultural Center, Abano Therme, Itálie
2018 ŠKUC Gallery, Ljublana, Slovinsko
Pracovní a výzkumné pobyty:
2021/2022 - Fulbright Scholar, United States
2023 - Krakow, Poland
2023 - Sydney/ Brisbane, Australia
Konference:
- MAPPING OF UNIVERSITY ART AND DESIGN GALLERIES AND EXHIBITION SPACES IN EUROPE, Universeum conference, June 2019, Brno, Czech Republic, https://conference.mendelmuseum.muni.cz/media/3147291/book_of_abstracts_universeum_2019.pdf
- Mapping of university art and design galleries and exhibition spaces in Europe, UMAC ICOM conference 2019, Kyoto, Japan
- Exhibition Design Lab, ELIA Academy 2021, Brusels, Belgium, December 2021
- Visitor Studies Conference 2022, 7 layers of audience engagement in university museums, London, England , May 2022
- Marketing and communication for young museum professionals, ICOM conference 2022, Prague, Czech Republic
- Budování práce s publikem: Současné trendy v PR pro paměťové instituce, České archivnictví na cestě 21. stoletím, 9. celostátní archivní konference, Pardubice, Květen 2023, Czech Republic
- Enhancing audience participation, Truth-telling in university museums, UMAC 2023, August 2023, Sydney, Australia
Průběh zaměstnání
2016 – 2017: Technologické Inovační centrum ve Zlíně, PR manažerka
2017 – doposud: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, odborný asistent
2018 – 2022: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, ředitelka Komunikační agentury
2022 – doposud: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, ředitelka Ateliéru Arts Management
2021 – doposud: OSVČ v oblasti konzultací kulturních a kreativních průmyslů.
2022 – doposud: CEO společnosti Shifters s.r.o.
Členství v organizacích
ICOM (UMAC),
AAMG
ELIA
Arts management network
ENCC
Europa Nostra
Tvůrčí činnost
Publikace
Výstupy z projektů
Další publikace
1.) GARTNEROVÁ, Eva. Case study of communication of the project water for all. In DOKBAT 2017 – 13th Annual International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers. Zlín : Fakulta managementu a ekonomiky, UTB ve Zlíně, 2017, s. 105-111. ISBN 978-80-7454-654-9.
2.) GARTNEROVÁ, Eva, JUŘÍKOVÁ, Martina, KOCOUREK, Josef. Project teaching at university – a tool for presenting proposals for prevention and solving the problem of the general public. Turkish Online Journal of Educational Technology, 2017, roč. Neuveden, č. 1, s. 768-774. ISSN 2146-7242.
3.) GARTNEROVÁ, Eva, JURÁŠKOVÁ, Olga, JUŘÍKOVÁ, Martina, ŠRAMOVÁ, Blandína, SOUKALOVÁ, Radomila, ŠVIRÁKOVÁ, Eva, HARANTOVÁ, Lenka. Voda pro všechny. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2017. 117s. ISBN 978-80-7454-684-6.
- GARTNEROVÁ, Eva. Interdisciplinary cooperation at university and its potential for creative and cultural industries in the czech republic. In ICERI2018 Proceedings. Valencia : IATED Academy, 2018, ISBN 978-84-09-05948-5.
5.) GARTNEROVÁ, Eva. Acommpaning program of university galleries as a tool of nonformal education. In ICERI2019 Proceedings. Valencia : IATED Academy, 2019, ISSN 2340-1095. ISBN 978-84-09-14755-7.
6.) GARTNEROVÁ, Eva. Přístup k návštěvníkům univerzitních galerií a udržitelnost jejich zapojení. In 2019,
7.) GARTNEROVÁ, Eva, VESELÁ, Romana, ZELINSKÝ, Miroslav, VALENTOVÁ, Petra, MAŇASOVÁ HRADSKÁ, Helena, JAKUBÍČEK, Vít. Irreversible Traces: Tradition and sustainability as the annual theme of the G18 Gallery. 1 Zlín : Univerzita Tomáše Bati, Fakulta multimediálních komunikací, 2019. 287s. nedefinováno. ISBN 978-80-7454-870-3.
8.) GARTNEROVÁ, Eva. Univezitní galerie a jejich potenciál pro mezinárodní síťování. Zlín, 2020. ISBN 978-80-7454-942-7. Disertace. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Vedoucí práce Doc. Mgr. Irena Armutidisová.
9.) GARTNEROVÁ, Eva. Typology and audience engagement of university galleries. Muzeológia a kultúrne dedičstvo – Museology And Cultural Heritage [online]. 2021, vol. 9, iss. 1, s. 119-134. [cit. 2022-03-29]. ISSN 1339-2204. Dostupné z: https://muzeologia.sk/index_htm_files/mkd_1_21_Gartnerova.pdf.
10.)GARTNEROVÁ, Eva. Fenomén Univerzitní galerie. Prostor Zlín. 2021, XXVIII.(1/2021), 31-36. ISSN 1212-1398.