
Fakulta multimediálních komunikací zavádí výuku byznys dovedností pro kreativce
15. září 2025Fakulta multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně v letošním zimním semestru představuje nový předmět Základy podnikání v kulturně-kreativních odvětvích (KKO). Jeho cílem je propojit kreativní vzdělávání s podnikatelskými dovednostmi a připravit studenty na to, jak uspět v rychle se rozvíjejícím prostředí kulturních a kreativních průmyslů.
„O předmět je od začátku značný zájem. Přilákal na sto studentů napříč fakultou. Drtivá většina je z oboru multimédia a design, pro které je kurz povinný, ale přihlásila se i více než dvacítka dalších,“ uvádí Jitka Alexová, výkonná manažerka UPPER – Centra kreativních průmyslů a podnikání, které kurz ve spolupráci s univerzitou připravilo.
Výuka stojí na zapojení odborníků z praxe. Studenti se během semestru seznámí s tím, jak založit živnost či firmu, zvládnout právní minimum, připravit podnikatelský plán a nastavit finanční řízení. Získají také přehled o ochraně duševního vlastnictví, cenotvorbě, marketingové komunikaci, budování značky i o možnostech, jak do podnikání vnášet inovace a rozvíjet kreativitu.
„Studenti u nás získávají silné tvůrčí dovednosti. Nový předmět jim má pomoct doplnit je o podnikatelský základ, bez kterého se dnes na trhu neobejdou,“ dodává děkan Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati Josef Kocourek.
Kurz je připraven tak, aby studenty podporoval v jejich budoucím profesním uplatnění, ať už se rozhodnou pro dráhu freelancerů, založení start-upu či práci v kreativních týmech. FMK UTB tím potvrzuje svou pozici instituce, která aktivně reaguje na potřeby praxe v kulturně-kreativních odvětvích.